Kunstnerforbundet søker helgevakt med snarlig tiltredelse

Kunstnerforbundet søker en ansvarlig og engasjert person til en stilling med varierte oppgaver i et hyggelig arbeidsmiljø. Vi ser etter noen som kan jobbe to helger i måneden, med mulighet for å steppe inn på ukedager ved behov eller i forbindelse med arrangementer.

Kunstnerforbundet har et omfattende utstillingsprogram og som helgevakt/tilkallingsvikar vil man bli godt kjent med tallrike kunstnerskap og ha stor mulighet til faglig utvikling innen samtidskunstfeltet.

Arbeidsoppgavene består i hovedsak av formidling og salg av kunst, informasjon/kommunikasjon og resepsjonsarbeid. Herunder blant annet registrering av kunst, kontakt med både kunstnere og kunder, samt ansvar for å holde orden i galleri og i kunstlager. I tillegg kommer andre forefallende oppgaver.

Relevant utdannelse og/eller erfaring er en fordel. Opplæring vil bli gitt, og personlige egenskaper vil bli vektlagt. Du bør være allsidig og initiativrik, og evne å se hva som må gjøres i galleriet til enhver tid. Vi ser etter en imøtekommende og positiv bidragsyter med gode samarbeidsevner.

Det er ønskelig med snarlig tiltredelse og vi vil behandle søknader fortløpende.

Arbeidsoppgaver

• Formidling av kunst

• Resepsjonsarbeid og kasse-håndtering

• Informasjonsarbeid (Nettside, sosiale medier mm.)

• Oppfølging av salg og kundehenvendelser

• Bidra til at galleriet til enhver tid framstår ryddig og profesjonelt

• Bidra til å holde orden i kunstlager og i datasystem

• Registrering av kunst

• Bistå ved arrangementer

• Annet forefallende arbeid

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper

• Strukturert og initiativrik

• En aktiv formidler

• Erfaring med informasjonsarbeid (nettside, sosiale medier mm.)

• Relevant kunstfaglig utdanning og/eller erfaring

• Gode dataferdigheter

• Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

• Serviceinnstilt og imøtekommende

• Selvstendig, dedikert og ansvarlig

Vi tilbyr

• Stor mulighet for faglig utvikling i et av landets mest etablerte kunstinstitusjoner

• Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver

• Godt arbeidsmiljø

• Arbeidssted i historiske lokaler sentralt i Oslo sentrum

Kunstnerforbundet er en inkluderende arbeidsplass, og ønsker å ansette flere personer som bidrar til utvikling av mangfold hos oss. Kunstnerforbundet oppfordrer alle til å søke, uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering. Vi tilrettelegger arbeidsforholdene for alle våre ansatte. Kunstnerforbundet er ikke universelt utformet i dag, men jobber med et prosjekt som skal bedre tilgangen til bygget. Ta gjerne kontakt om du har spørsmål om dette.

Praktisk informasjon

Arbeidstid: Deltid, i hovedsak helg, etter vaktplan som settes opp for tre måneder av gangen. Om sommeren holder galleriet stengt en måned.

Arbeidssted: Kunstnerforbundet, Oslo

Lønn: Etter avtale

Tiltredelse: Snarest

Søknadsfrist: Snarest/25.01.2022 (Søknader behandles fortløpende)

En kortfattet søknad med CV og referanser sendes per e-post til: info(at)kunstnerforbundet.no

Om Kunstnerforbundet

Kunstnerforbundet er en kunstnerstyrt, ikke-kommersiell visnings- og formidlingsinstitusjon med vekt på skiftende utstillinger av samtidskunst og kunsthåndverk fra hele landet. Kunstnerforbundets hovedvirksomhet er utstillinger, kunnskapsproduksjon, formidling og salg av samtidskunst. Fra lokalene våre i Kjeld Stubs gate 3 har vi i over 100 år formidlet kunst til generasjoner av besøkende.

Kunstnerforbundet ble opprettet i 1910 av yngre, profilerte kunstnere og er ett av Skandinavias eldste kunstnerstyrte gallerier. Galleriet er organisert som et idealistisk aksjeselskap. 150 samtidskunstnere er i dag tilknyttet galleriet som aksjonærer. Alle kan søke om utstillingsplass, og Kunstnerforbundet har de senere årene mottatt over 800 søknader årlig. Over 30.000 besøkende deltar årlig i Kunstnerforbundets formidlingsprogram.

Kunstnerforbundet ser det som en vesentlig oppgave å bidra til å etablere en økonomisk plattform for kunstnerne. I over hundre år har galleriet tilrettelagt for offentlig innkjøp, utsmykninger og formidlingssalg til førstegangskjøpere og samlere.

Kunstnerforbundet eier bygården i Kjeld Stubs gate 3, sentralt beliggende bak Rådhuset i Oslo sentrum. Gården huser visningsrom for kunst, formidlingsrom, salgsavdeling, kontorer, kunstlager og atelierer for kunstnere.