Oslo Kulturnatt og Oslo Art Weekend i Kunstnerforbundet

Kunstnerforbundet deltar i Oslo Art Weekend 14.-17. september og Oslo Kulturnatt fredag 15. september. Vårt program for langhelgen består av utstillingsåpning, seminar, kveldsåpent galleri og kunstnersamtaler. Oslo Art Weekend arrangerer også kunstvandringer med omvisning i Kunstnerforbundet.

Torsdag 14. september

18.00–20.00: Utstillingsåpning med Marit Tingleff, Sjur Eide Aas og Tomas Colbengtson.

Fredag 15. september

12.00–16.00: Seminar: Kunst og Akademia, Domus Bibliotheca ved Universitetet i Oslo.

11.00–21.00: Langåpent i Kunstnerforbundet.

17.00: Kunstvandring med Oslo Art Weekend i Kvadraturen: Kunstnerforbundet – Billedkunstnerne i Oslo – Oslo Kunstforening. Gå til påmelding.

Lørdag 16. september

14.00: Kunstnersamtale mellom keramiker Marit Tingleff og dr. Tanya Harrod i utstillingen Ornamenter fra våtmark, skog, luft og vann i Vindussalen og Kabinettet.

15.00: Den sørsamiske kunstneren Tomas Colbengtson møter dr. Liisa-Rávná Finbog i utstillingen Vad ljus och skugga berättar i Salene i 2. etasje.

Søndag 17. september

12.00: Kunstvandring med Oslo Art Weekend i Kvadraturen: LNM – SOFT – Kunstnerforbundet. Gå til påmelding.

Alle arrangementene er gratis og åpne for alle!

Seminaret Kunst og akademia, samt omvisningene med Oslo Art Weekend krever påmelding. Trykk på linkene for å lese mer.

Oslo Kulturnatt, fredag 15. september 2023

Kunstnerforbundet holder langåpent i galleriet fredag 15. september kl. 11.00–21.00.

Oslo kulturnatt er Norges største endagsfestival med arrangement over hele byen. Det er en årlig mulighet til å bli kjent med kulturlivet i Oslo - helt gratis. Kulturnatten har blitt en hyllest til og en synliggjøring av Oslos kulturaktører. Oslo kulturnatt arrangeres av Kulturetaten, Oslo kommune i samarbeid med byens kultur-institusjoner, organisasjoner, kunstnere, artister og næringsliv.

→ Les hele programmet til Oslo Kulturnatt.

Oslo Art Weekend, 14.–17. september 2023

I september hvert år arrangeres Oslo Art Weekend, en helg dedikert til Oslos samtidskunstscene. Med et program med kveldsåpne gallerier, kunstnersamtaler, performance, utstillingsåpninger og guidede turer er Oslo Art Weekend en ypperlig anledning til å utforske kunstscenen i Oslo helt gratis!

Les om kunstvandringene her.

→ Les hele programmet til Oslo Art Weekend.

English summary

Oslo Culture Night and Oslo Art Weekend at Kunstnerforbundet

Kunstnerforbundet participates in Oslo Art Weekend 14-17 September and Oslo Culture Night on Friday 15 September. Our program for the weekend consists of exhibition opening, seminar, extended opening hours and artist talks.

Thursday 14 September

18:00–20:00: Exhibition opening: Marit Tingleff, Sjur Eide Aas and Tomas Colbengtson.

Friday 15 September

12:00–16:00: Seminar: The Arts and the Academia, Domus Bibliotheca, the University of Oslo.

11:00–21:00: Extended opening hours in Kunstnerforbundet.

17:00: Guided tour with Oslo Art Weekend. Kvadraturen: Kunstnerforbundet – Billedkunstnerne i Oslo – Oslo Kunstforening. Join the tour.

Saturday 16 September

14:00: Artist talk with Marit Tingleff and dr. Tanya Harrod.

15:00: Artist talk with Tomas Colbengtson and dr. Liisa-Rávná Finbog.

Sunday 17 September

12:00: Guided tour with Oslo Art Weekend. Kvadraturen: LNM – SOFT – Kunstnerforbundet. Join the tour.

The events are free and open to all. The seminar and the guided tours require preregistration, please click the links above.

Oslo Culture Night, Friday 15 September 2023

Oslo Culture Night (Oslo kulturnatt) is the city’s tribute to and showcase of Oslo’s rich and diverse cultural scene. Hundreds of venues open their doors with free entry, to create something unique and special for you to experience throughout the night.

→ Read the programme for Oslo Culture Night.

Oslo Art Weekend, 14-17 September 2023

Oslo Art Weekend is an annual spotlighting event dedicated to Oslo’s contemporary art scene, taking place in September every year. With a programme of exhibition and events including extended visiting hours, artist talks, performances, and openings, Oslo Art Weekend offers a unique opportunity to explore Oslo’s art scene – all for free!

Guided tours with Oslo Art Weekend.

→ Read the programme for Oslo Art Weekend.

Publisert 7. september 2023
Sist oppdatert 17. oktober 2023