Konsert
17.06.23, kl. 14:00

Konsert med Espen Friberg

Espen Fribergs installasjon I'm calling in regards to the fruit order består av funnet materiale: opptak fra kassetter i telefonsvarere og bilder og tegninger. Konserten er basert på materialet fra telefonsvarerkassettene - prosessert gjennom en modulær synthesizer.

Velkommen til konsert med kunstner og musiker Espen Friberg i utstillingen Virksomheten lørdag 17. juni kl. 14.00. Konserten vil vare ca. 30 minutter.

I utstillingen Virksomheten, kuratert av PYTON, deltar Espen Friberg med installasjonen I'm calling in regards to the fruit order som består av funnet materiale: opptak fra kassetter i telefonsvarere og 100 sider med bilder og tegninger. Materialet er samlet over 15 år og satt sammen til en konstruksjon for å veve disse tilfeldige bitene fra andres liv sammen. Friberg holder en konsert basert på materialet fra telefonsvarerkassettene - prosessert gjennom en modulær synthesizer.

Konserten finner sted i Overlyssalen og publikum er velkommen til å sette seg eller legge seg ned og lytte i konsentrasjon. Konserten varer ca. 30 minutter.

Espen Friberg (f. 1981) er en kunstner og musiker basert i Hvitsten. Friberg jobber primært med tegning og lyd. Hans siste utgivelse er debutplaten Sun Soon utgitt på Hubro. Han grunnla designstudioet Yokoland sammen med Aslak Gurholt Rønsen en gang på begynnelsen av 2000-tallet. Friberg driver også plateselskapet Take It Easy Policy med Emil Høgset.

Espen Friberg med Serge modulær synthesizer

Konserten er gratis og åpent for alle.

Arrangementet er et formidlingstiltak i regi av Atelier Kunstnerforbundet. Atelier Kunstnerforbundet er et skreddersydd utviklingsprogram og produksjonslokaler i Kunstnerforbundets egne lokaler og er støttet av Sparebankstiftelsen, Talent Norge og Fritt Ord.

Arrangementet finner sted i Overlyssalen i første etasje. Kunstnerforbundet er ikke universelt utformet, men vi arbeider med et prosjekt som skal bedre tilgangen til bygget. Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål om dette.

<figcaption>Espen Friberg, "I'm calling in regards to the fruit order", 2007-2023</figcaption>
Espen Friberg, "I'm calling in regards to the fruit order", 2007-2023