Kjøp kunst

Kunstnerforbundet har til enhver tid et stort og godt utvalg billedkunst og kunsthåndverk til formidling fra flere enn 300 kunstnere. Ta en titt på kunstneroversikten vår!

Ta gjerne kontakt på e-post eller ring oss på  23 31 02 40 om du ønsker mer informasjon om kjøp av kunst!

Innramming

Kunstnerforbundet samarbeider med rammeverkstedet Galleri Artifix som rammer inn kunstverket for deg. Galleri Artifix har to filialer på St. Hanshaugen og Sagene, og leverer innramming av kunst til både kunder, kunstnere og utstillinger. Rammemaker har omtrent én ukes leveringstid på innramming. Det ferdig innrammede verket hentes og betales hos Kunstnerforbundet.

Betaling

Du kan betale med kort og gavekort, eller via faktura. Vi tilbyr også fleksible betalingsordninger.

Ta kontakt

Fra Juleutstillingen 2022

Kunst til hjemmet

Er du på utkikk etter et kunstverk til hjemmet eller til arbeidsplassen? Kunne du tenke deg et maleri, en håndlaget kopp, en kunstbok eller et par øredobber til en venn eller til deg selv? Bestill tid for et besøk i vårt kunstlager! Sammen med en av våre ansatte får du hjelp til å bla igjennom hundrevis av malerier, tegninger, fotografi, grafiske verk, skulpturer, keramikk, glass, smykker og tekstiler for å nevne noe.

Kunst til arbeidsplassen

Er du på utkikk etter kunst til din bedrift eller organisasjon?

I over hundre år har Kunstnerforbundet tilegnet seg betydelig kunnskap og erfaring fra små og store utsmykningsoppdrag. Galleriet har en omfattende referanseliste og oppdragene våre varierer fra plassering av enkeltverk til mer integrerte løsninger i nybygg.

Kunst kan bidra til å skape et bedre arbeidsmiljø, enten det er snakk om kontorer, fellesarealer, møterom eller uteprosjekter.

Kunstnerforbundet bistår deg i arbeidet med å finne et uttrykk som passer for din bedrift eller institusjon. Vi kommer gjerne med forslag til utsmykking ut fra bilder, tegninger eller befaringer innenfor både mindre og større budsjettrammer.

Vi organiserer gjerne frakt og montering etter behov og kan bistå i profesjonell dokumentasjon og formidlingstiltak for både ansatte og besøkende.

Ta gjerne kontakt på info@kunstnerforbundet.no eller ring oss på  23 31 02 40 om du ønsker mer informasjon om kjøp av kunst!

Fotografi av kunst på kontor
Kjell Torriset, Thorbjørn Jaglands kontor, Luxembourg
Espen Brændsrød, Tjuvholmen eiendom
<figcaption>Juleutstillingen 2022</figcaption>
Juleutstillingen 2022

Juleutstillingen

I over 100 år har Kunstnerforbundet formidlet kunst til kunstinteresserte fra Kjeld Stubs Gate 3, og mange kunstsamlinger har startet hos oss. Da Kunstnerforbundet åpnet dørene for første gang, 11. desember 1910, sto det Juleutstilling på plakaten. Juleutstillingen fyller våre to etasjer til randen med kunst. Besøkende kan finne både nyproduserte kunstverk og gamle skatter fra over hundre kunstnere. Utstillingen gir en unik mulighet til å oppleve en stor bredde av kunstuttrykk og kunstnerskap.

Salg rett fra vegg

Alle utstilte arbeider selges rett fra vegg – vi pakker kunsten for deg og du tar verket med deg når du går. Overraskelser henges opp med ujevne mellomrom og utstillingen vil på den måten forandre seg hele veien.

Her finner du julegaver i alle fasonger og prisklasser, enten det er til venner, familie, kolleger eller til deg selv! Malerier, grafikk, keramikkopper, vaser, smykker, skulpturer, fotografier, tegninger, bøker og tekstiler presenteres i alle visningsrom.

Les mer om den 112. Juleutstillingen i 2022.

Kunstnerforbundets totebag

Vår nye veske finnes i svart, blå, okergul og olivengrønn! Vesken er av økologisk fair trade bomull i tykk kvalitet. Kontakt oss for å kjøpe, eller kom innom i åpningstiden.

Vesken viser logoen vår som er tegnet av Oluf Wold-Torne, en av grunnleggerne av Kunstnerforbundet.

Finner du ikke det du leter etter? Vi har også gavekort!

Gavekortet kan brukes i galleriet og vår salgsavdeling som blant annet formidler maleri, tegning, grafikk, fotografi, skulptur, smykkekunst, tekstilarbeider, keramikk, glasskunst og annen kunsthåndverk fra hundrevis av kunstnere.

Gavekortet har varighet på 2 - to - år.

Ta kontakt på e-post eller telefon så hjelper vi deg videre.