Kunstfestival
29.10.23, kl. 11:00

ØST KUNSTfest

ØST KUNSTfest er en hyllest til mangfoldet av talenter i byen vår. Det er en feiring av kunstens evne til å inspirere, utfordre og forene oss. Velkommen til en dag på Haugerud Frivilligsentral med kunst, workshoper, konserter, mat og dans.

ØST KUNSTfest foregår søndag 29. oktober kl. 11.00-19.00.

ØST KUNSTfest er en hyllest til mangfoldet av talenter i byen vår, og spesielt lokale talenter fra Haugerud. Det er en feiring av kunstens evne til å inspirere, utfordre og forene oss. Du kan også vise egen kunst, og uttrykke deg gjennom forskjellige workshops.

Vi inviterer deg til en dag fylt med masse spennende aktiviteter for hele familien. Fra barn, til ungdom, til voksne og seniorer.

Vår kunstkomité har satt sammen en helt ny utstilling i aktivitetshusets lokaler, med kunstverk hentet fra kjelleren i Kunstnerforbundet. Kunstkomiteen består av: Milky og Taha (lokale ungdommer), Martin (kunstner), Frida (Oslo Open), Nesteren (ØST KUNST) Anne Marte og komitéleder Martina (Kunstnerforbundet).

Du som kunstner får også muligheten til å ta med ditt eget verk og bli del av utstillingen på huset denne dagen.

Det beste med det hele er at det er gratis!

Ingen påmelding
Gratis inngang
Åpent for alle

Haugerud Frivilligsentral har adresse Hagapynten 38C, 0673 Oslo, rett ved Haugerud T-banestasjon.

ØST KUNSTfest arrangeres av ØST KUNST og Haugerud frivilligsentral i samarbeid med Oslo Open, Kunstnerforbundet, Trosterud fritidsklubb og Mangfold- og inkluderingsnettverk.

ØSTKUNSTFEST PROGRAM

11:00-12:00: Bollywooddans med hele familien
- Dans med dine kjære og skap minner som varer livet ut.

12:00-13:00: Smak av kunst
- Utforsk kunsten med våre omvisere, mens du nyter smakfulle vafler.

13:00-14:30: Kreativ workshop for alle
- Kunstneren Hannah Jones fra London skal ha en spennende monoprint-workshop. Bli kunstner for en dag og uttrykk deg.

13:00-14:30: Magedans for kvinner med Lamya
- La deg rive med av rytmen og skjønnheten i magedans, ledet av Lamya. (Kun for kvinner).

15:00-15:30: Smak av kunst
- Bli med på kunstomvisning. Få en ny sjanse til å oppdage kunsten og smake på deilige vafler.

16:00-17:00: Et spennende sceneprogram med lokale og besøkende artister.
- Den lokale konferansieren Luween guider deg gjennom en magisk ettermiddag med lokal dansekunst og samtale med komiteen som står bak utstillingen. Avslutningen på programmet blir en minneverdig minikonsert med El Pueblo, samt vi får noen lokale overraskelser.

17:00-19:00: Middag
- Vi avslutter kunstfesten med et deilig måltid med venner og naboer. Her får du muligheten å bli kjent med kunstnere og andre i nabolaget. og grip muligheten til å bli kjent med flere i nabolaget.

Vi gleder oss til å se deg på ØST KUNSTfest, en dag for kunst og fellesskap!

Støttet av Oslo kommune og Sparebankstiftelsen DNB.

ØST KUNST festival (2019), bandet Majaz — Foto: Didier Muya