Kunstner, hvor er du?
Open Call til ØST KUNST

ØST KUNST og Atelier Kunstnerforbundet søker lokale kunstnere fra Furuset og Bydel Alna, enten du er en lidenskapelig hobbykunstner eller en profesjonell, for utstilling 27. oktober - 3. november 2024 under ØST KUNSTfest!

Søk innen mandag 14. oktober!

Les mer og bli med.

Søndag 27. oktober arrangeres ØST KUNSTfest, en feiring av kunst, musikk, dans, kultur og kreativitet, på Furuset Bydelshus. Vi inviterer deg til å delta i vår kunstutstilling som vil vare fra 27. oktober til 3. november 2024. Frist for innsending mandag 14. oktober. Dette er en unik sjanse til å vise frem ditt arbeid og få veiledning fra Atelier Kunstnerforbundet, både før og under utstillingen.

Informasjon om utstillingen:

Når: Utstillingen starter søndag 27. oktober kl. 12 og varer til søndag 3. november.

Hvor: Furuset Bydelshus, Alna.

Søk til: kontakt@ostkunst.no

Hva: De utvalgte kunstverkene vil bli vist frem under ØST KUNSTfest, en årlig festival som feirer lokal kunst, musikk, dans, kultur og mat. Festivalen pågår søndag 27. oktober fra kl. 12 til 18. Kunstverkene vil stå utstilt i én uke etter festivalen.

Frist for søknad: mandag 14. oktober!

Omvisning på ØST KUNSTfest på Haugerud frivilligsentral i 2023. Verk lånt fra Kunstnerforbundet bl.a. av Brit Fuglevaag, Marianne Hurum, Sara Christensen, Kiyoshi Yamamoto, m.fl.

Vi ser etter:

Alle kunstuttrykk som tegning, maling, skulptur, foto, film, performance, tekstil, keramikk og andre kunstformer. Vi ser like mye etter hobbykunstnere som etablerte kunstnere i alle aldre fra Bydel Alna. Alle som sender inn søknad vil få noen av sine kunstverk utstilt så langt vi har plass. Bare søk! Vi gleder oss til å høre fra deg!

Hva vi tilbyr:

De utvalgte kunstverkene vil bli utstilt en uke på Alna Bydelshus med åpning på ØST KUNSTfest som tiltrekker seg et bredt publikum i din egen bydel, og vil gi kunstnerne en unik mulighet til å vise frem sitt arbeid.

For de som vil blir det anledning til å besøke Kunstnerforbundet, og få en omvisning i galleriet. Atelier Kunstnerforbundets kunstner Thora Dolven Balke, vil også bidra med nyttige tips om kunstlivet, som kan gi inspirasjon og veiledning for videre utvikling

Dato for besøk, omvisning og veiledning: 28. oktober, fra kl. 18-20 (ikke obligatorisk)

Send inn søknad med bilder og informasjon om dine kunstverk, så tar vi kontakt og hjelper til med prosessen

Om ØST KUNST:

ØST KUNST er en kunstarrangør fra Groruddalen, som ønsker å vise fram kunsten som lever blant mennesker, samtidig som de gjør kunst enda mer tilgjengelig i hverdagen, særlig i Groruddalen. Dette fremmer livsglede, inkludering, mangfold og kreativ frihet. Vi eksponerer for ny kunst, representerer lokale og flerkulturelle talenter, og styrker unges kreativitet og selvtillit.

ØST KUNST arrangerer årlige kunstutstillinger med mål om å fremme lokale kunstnere fra Østkanten i Oslo og flerkulturelle talenter, og er et kulturelt samlingspunkt i Groruddalen som arrangerer workshops året rundt. Deres program inkluderer lokale og etablerte kunstnere, musikere og dansere. I tillegg arrangerer ØST KUNST festivaler hvert år i april og oktober, inkludert utstillinger fra kunstnere, danseforestillinger, konserter og et variert program for barn.

Om Atelier Kunstnerforbundet og samarbeidet:

Kunstnerforbundet er et kunstnerdrevet visningssted for samtidskunst og kunsthåndverk. Det ble startet i 1910 og er et av Skandinavias eldste kunstgallerier. Alle kan søke om å stille ut her, og hvert år besøker over 30 000 mennesker galleriet. Gjennom Atelier Kunstnerforbundet tilbyr vi kunstnere produksjonslokaler og et skreddersydd utviklingsprogram i Kunstnerforbundets egne lokaler. Atelier Kunstnerforbundet er et atelierfelleskap, et nettverk av kunstinteresserte og nybrottsarbeid innen kunstformidling. Basert på et to-årig program fremmer vi kunstnerisk og kulturell produksjon ved å tilby gratis atelier til kunstnere, i kombinasjon med et program rettet mot utviklingen av deres kunstneriske praksis. Gjennom samarbeidet med ØST KUNSTfest og Atelier Kunstnerforbundet ønsker vi å løfte frem de kreative innbyggerne i Bydel Alna og inspirere flere til å utforske sitt kunstneriske potensial.

Les mer om Open Call og søk om utstillingsplass på ØST KUNST sine sider.

Fra ØST KUNSTfest i 2023 på Haugerud frivilligsentral. Kunstverk lånt fra Kunstnerforbundet bl.a. av Gunvor Nervold Antonsen, Herman Mbamba, Hilde Svalheim, Renate Thor og Minna H. Lappalainen.

Publisert 9. oktober 2024
Sist oppdatert 10. oktober 2024