Smakebiter fra den 112. Juleutstillingen

Tradisjonen tro ønsker Kunstnerforbundet velkommen til Juleutstillingen og fyller våre to etasjer til randen med kunst. Her finner du julegaver i alle fasonger og prisklasser og alle utstilte kunstverk selges rett fra vegg.

Juleutstillingen på Kunstnerforbundet åpner fredag 25. november og er åpen hele adventstiden frem til og med lille julaften, 23. desember.

Her er noen smakebiter fra årets juleutstilling.

Juleutstillingen i Overlyssalen
Trude Berg
<figcaption>Kjell Varvin</figcaption>
Kjell Varvin
<figcaption>Asle Nilsen</figcaption>
Asle Nilsen

Salg rett fra vegg

Tradisjonen tro ønsker Kunstnerforbundet velkommen til Juleutstillingen og fyller våre to etasjer til randen med kunst. Besøkende kan finne både nyproduserte kunstverk og gamle skatter fra over hundre kunstnere. Utstillingen gir en unik mulighet til å oppleve en stor bredde av kunstuttrykk og kunstnerskap.

Alle utstilte kunstverk selges rett fra vegg – vi pakker kunsten for deg og du tar verket med deg når du går. Overraskelser henges opp med ujevne mellomrom og utstillingen vil på den måten forandre seg hele veien.

Her finner du julegaver i alle fasonger og prisklasser, enten det er til venner, familie, kolleger eller til deg selv! Malerier, grafikk, keramikkopper, vaser, smykker, skulpturer, fotografier, tegninger, bøker og tekstiler presenteres i alle visningsrom. Finner du ikke det du leter etter, tilbyr vi også gavekort som kan brukes hele året. Vi tilbyr også innramming av kunstverk.

Juleutstillingen – En heldig start i 1910

I over 100 år har Kunstnerforbundet formidlet kunst til kunstinteresserte fra Kjeld Stubs Gate 3, og mange kunstsamlinger har startet hos oss. Da Kunstnerforbundet åpnet dørene for første gang, 11. desember 1910, sto det Juleutstilling på plakaten og høstet stor suksess blant publikum og galleriet fikk en heldig start med kø på åpningsdagen. En viktig intensjon med etablissementet var å bringe kunsten og publikum nærmere hverandre og dette lyktes over all forventning.

Kunstnerforbundet ble en livlig salong fylt med kunst og diskusjoner. I denne rike tradisjonen former vi Juleutstillingen 2022 som vil, nå som da, vise etablerte og nyetablerte kunstnerskap side om side.

<figcaption>Juleutstillingen 2022</figcaption>
Juleutstillingen 2022

Se smakebiter i bildekarusellen her. Trykk på bildet for å se det større.

Maya Økland

Esther Maria Bjørneboe

Irene Nordli, Nissestake

Kiyoshi Yamamoto, Guokte ráhkislačča eaba leat seammalaganat