Jørgen Dobloug
OLPBRA (2002) — Jørgen Dobloug

Kunstnerforbundet har gleden av å presentere en utstilling av Jørgen Dobloug (1945) med eldre og nyere malerier. Utstillingen er i hovedtrekk retrospektiv med vekt på arbeider malt i 1980-årene. Dobloug stiller ut for tredje gang i Kunstnerforbundet og i herværende utstilling viser han mellom 15-20 utvalgte malerier i store, mellomstore og mindre formater.

Dobloug er utdannet ved Staatliche Kunstakademie Düsseldorf 1971-78. Han har deltatt på en rekke kollektive utstillinger og avholdt mange separate utstillinger i inn- og utland. Han er innkjøpt av offentlige museer og private samlinger, blant andre Kunstmuseum Düsseldorf, Utsmykningsfondet, Svensk Konstfond, Riksgalleriet, Norsk kulturråd, Museet for samtidskunst, Oslo, Per Hovdenakk Collection, Henie-Onstad Kunstsenter, Østfold Fylkeskommune, NSB, Telenor, Storebrand, og Christian Bjellands kunstsamling.