Åpen dag
20.10.23, kl. 15:00

Besøk Atelier Kunstnerforbundet

Ønsker du å søke om atelierplass i Atelier Kunstnerforbundet? Vi har 4 atelier ledige i perioden mars 2024 til mai 2026. Søknadsfrist er 31. oktober 2023.

Fredag 20. oktober kl. 15-18 holder vi åpen dag for kunstnere som ønsker å se atelierene.

Ønsker du å søke om atelierplass i Atelier Kunstnerforbundet? Vi har 4 atelier ledige i perioden mars 2024 til mai 2026. Vår søknadsportal er nå åpen. Søknadsfristen er tirsdag 31. oktober 2023.

Om Atelier Kunstnerforbundet
Atelier Kunstnerforbundet holder til i Kunstnerforbundets lokaler i Oslo sentrum, og er et atelierfellesskap, et nettverk av kunstinteresserte og nybrottsarbeid innen kunstformidling. Gjennom et to-årig program fremmer Atelier Kunstnerforbundet kunstnerisk og kulturell produksjon ved å tilby gratis atelierplass for kunstnere, i kombinasjon med et skreddersydd program rettet mot utvikling av deres praksis.

Atelier Kunstnerforbundet ligger i Kunstnerforbundets to øverste etasjer i Kjeld Stubs gate 3, og består av fire atelier med felles kjøkken og toalett, i tillegg er et stort loft tilgjengelig som prosjektrom. Loftet benyttes også til en rekke ulike arrangementer. Programmet benytter seg av 287 m2 av bygget og atelierene har egen inngang med tilgang døgnet rundt.

Atelier Kunstnerforbundet har som målsetning å skape gode arbeidsforhold for kunstnere og å fremme kunnskapsdeling mellom kunstnere, kuratorer og andre faginteresserte. Gjennom ulike modeller for fellesskapsbygging har programmet et ønske om å nå nye brukere av kunst. Dette inkluderer blant annet workshops, kurs, seminarer, skriveaktiviteter, møter, omvisninger, besøk av ulike grupper og nettverk. Vær oppmerksom på at programmet er avhengig av årlig ekstern finansiering og tilgjengelige ressurser.

Viktige datoer
20. oktober – Åpen dag. Besøk Atelier Kunstnerforbundet!
31. oktober – Søknadsfrist
19. desember – Personlig intervju i Atelier Kunstnerforbundet (hold av datoen!)

Svar på søknaden kan forventes innen januar 2024.

Spørsmål?
Ta kontakt med Anne Marte Archer (prosjektleder)
anne.marte@kunstnerforbundet.no / +47 23 31 02 40

Les hele utlysningen av ledige atelierer her.

Les mer om Atelier Kunstnerforbundet.

Gå til søknadsportalen vår.

<figcaption>Design: Parabol Studio</figcaption>
Design: Parabol Studio