Guidet bytur
02.06.22, kl. 18:00

Contemporary Tour - De Naive

Contemporary Tour er en del av utstillingen Fremfor ligger fremtiden på Kunstnerforbundet og er en guidet bytur gjennom Oslo sammen med De Naive med gjester. I perioden 2.-16.juni kan du booke deg en billett til bussturen som starter kl. 18.00 fra Kunstnerforbundet.

De Naive med Anja Carr, Christopher Helberg og Vilde Tuv

Contemporary Tour er en forlengelse av De Naives arbeid med offentlig rom som performative landskap. I løpet av utstillingens to første uker inviterer De Naive publikum til en guidet minibuss-tur hvor Kunstnerforbundet fungerer som et turistkontor. Verket åpner opp for parallelle betydninger - en busstur, et kunstverk, en taxi, en rosa popples, et møtested, et miljøsvin, et skriftemål og muligens gruppeterapi. I spenningsfeltet mellom det patetiske og nytteløse leter De Naive etter potensiale til å eksponere det sårbare, flaue og inderlige.

I samarbeid med De Naive vil Anja Carr transformere en minibuss til en interaktiv skulptur og “tour bus”. Contemporary Tour er guiding i fellesskap. Et nomadisk verk som åpner opp for refleksjon rundt våre kollektive historier i offentlig rom.

I perioden 2.-16. juni er Contemporary Tour en del av utstillingen Fremfor ligger fremtiden på Kunstnerforbundet. Du kan da booke deg en guidet tur med De Naive eller oppsøke turistkontoret på Kunstnerforbundet som formidler Contemporary Tour gjennom vinduet. I tillegg arrangeres et diskursivt program kuratert av Louis Schou-Hansen og Inés Belli. (TBA)

Bussturen begynner ved Kunstnerforbundet i Kjeld Stubs gate 3 og avsluttes ved Sinsen T-banestasjon. Turen starter kl. 18.00 i perioden 2. til 16. juni.
Varighet ca. 3 timer, oppmøte 15 minutter før avgang.
Det anbefales å booke billett til bussturen alene/i ensomhet.
Guiden snakker norsk og engelsk.
Vi kjører uansett vær.
Book your ticket now!

KREDITERING

Konsept: De Naive - dansekunstnerne Harald Beharie, Julie Moviken og Charlott Utzig
Utforming av minibuss-skulptur: Billedkunstner Anja Carr
Musiker, komponist: Vilde Tuv
Foto og klipp: Christopher Helberg
Kuratorer for samtaleprogram: Louis Schou Hansen og Inés Belli
Støttet av: Norsk Kulturråd; Scenekunst dans, Visuell kunst, Bestillingsverk, Scenekunstfaglig tiltak. Fond for lyd og bilde, Fond for utøvende kunstnere, Oslo Kommune.
Takk til Anne Ødegård, Torbjørn Kolbeinsen, Nicholas Carr.

Contemporary Tour Samtaleprogram

Kuratert av Inés Belli og Louis Schou-Hansen.

Onsdag 8. juni: Byvandring med Per Gunnar Røe: Byens offentlige rom

Torsdag 9. juni: Lesegruppe med Inés Belli og Louis Schou-Hansen