Konsert
06.02.23, kl. 18:00

Samisk nasjonaldag: Konsert med MARAS

Velkommen til konsert med musikk- og performancekunstkollektivet MARAS på Samisk nasjonaldag, 6. februar.

MARAS skaper intuitive, poetiske og psykedeliske landskap, med dyp hypnotisk og resonant musikk, gjennom­syret av rik folklore. MARAS er et musikk- og perfor­mance­­kunst­­kollektiv som er i konstant bevegelse. Med referanser til gamle nordiske musikkstiler og sang­tradisjoner som joik, chant og sang, legger de ut på en lyttende, hypnotisk og intuitiv reise som håper å skape varige vibrasjoner i vår bevissthet.

I forbindelse med konserten på Kunstnerforbundet består MARAS av Marita Isobel Solberg og Risto Puurunen (Cleaning Women), og de vil her ta plass på sitt særegne og fascinerende vis.

Konserten er gratis og åpen for alle. Det er 50 plasser uten forhånds­­påmelding. Arrangementet finner sted i Atelier Kunstner­forbundets lofts­lokale i 4. etasje uten heis. Har du spørsmål om tilgjengelighet kan du ta kontakt med oss på info@kunstnerforbundet.no.

Les mer om Marita Isobel Solberg og hennes utstilling Agálaš čuolbma / Valknute / Valknut.