Kunsthistorie på Kunstnerforbundet
04.11.23, kl. 19:00

Kunsthistorie på Kunstnerforbundet #15: Helene Duckert - In Case of Emergency - Fritt etter internett

Helene Duckerts tekst In Case of Emergency – Fritt etter internett er utgitt av Atelier Kunstnerforbundet i forbindelse med Kunstnerforbundets jobb med arkivet (1910–). Duckert fremfører deler av teksten som en performance under I AM UNDONE Vol. 4.

Formålet med arkivprosjektet er å sikre dokumentasjon, tilgjengeliggjøring og aktualisering av arkivmaterialet gjennom en rekke formidlings- prosjekter. Sammen med kunstnerne Elise Storsveen og Ragnhild Aamås er Helene Duckerts tekst én av tre produksjoner som utforsker arkivet. Hver av dem blir presentert som performancer høsten 2023.

I AM UNDONE er et prosessorientert arrangement for scenekunst i Oslo kuratert av kunstnerkollektivet LiLi Re. Den 4. november presenterer I AM UNDONE Vol. 4. Artistene Helene Duckert, Elena Perales Andreu/Luis Fernando Amaya/Ana María Bermúdez, Heine Avdal/Yukiko Shinozaki og Nadja Voorham som vil fremføre usette verk som er i prosess.

I AM UNDONE setter fokus på rått, ferskt materiale – ved å ta den kunstneriske prosessen som et uttrykk i seg selv og utfordre kreative metoder. I AM UNDONE ønsker kunstnere på tvers av disipliner velkommen som presenterer et bredt spekter av performative handlinger, innovative, hybride, ukonvensjonelle stykker klare til å ta risiko. I AM UNDONE er et reisekonsept og hver utgave finner sitt eget nye hjem. For Vol. 4 er vi glade for å samarbeide med Atelier Kunstnerforbundet.

AKF et atelierkollektiv og et banebrytende prosjekt, som fremmer kunstnerisk produksjon ved å tilby atelierer for kunstnere og et program rettet mot utvikling av deres praksis.

Arrangementet finner sted på loftet i Atelier Kunstnerforbundet, i 4. etasje uten heis. Har du spørsmål om tilgjengelighet, vennligst kontakt oss.

Prosjektet er støttet av Fritt Ord.

Les teksten her.