Performance
06.02.23, kl. 13:00

Samisk nasjonaldag: Performance med Marita Isobel Solberg

Velkommen til performance med Marita Isobel Solberg på Samisk nasjonaldag, 6. februar kl. 13.00.

I forbindelse med sin nye separat­utstilling, Agálaš čuolbma / Valknute / Valknut, viser Marita Isobel Solberg et nytt performance­verk i form av en nyttårs­seremoni og et renselses­rituale. Hun vil "skremme bort det onde og dårlige" og bringe inn håp, inspirasjon og ny energi for det som er nå – og for fremtiden. Performancen er inspirert av tradisjonen ođđabeaigállát/nyttårs­nisser som stammer fra Solbergs hjembygd Olmmái­vággi/Mann­dalen.

Performancen starter på Fridtjof Nansens plass utenfor Rådhuset kl. 13.00 og ender på Kunstner­forbundet. Galleriet holder åpent etter performancen.

Les mer om Marita Isobel Solberg og hennes utstilling Agálaš čuolbma / Valknute / Valknut .

Det blir også konsert med MARAS 6. februar kl. 18.00 på Atelier Kunstnerforbundet på loftet i 4. etasje.