Kristin Aarnes
Et Wenus 00 rom (2003) — Kristin Aarnes

Kristin Aarnes er en perfomance-kunstner, som i løpet av de siste 10 årene har utført en rekke ritualer og stunter, sist på åpningen av Documenta 11 i 2002, og på åpningen av Veneziabiennalen i 2001.
I den lille salen i 2. etasje lager hun en installasjon av foto, tekster, tegninger, industrikomponenter, knokler, frøskall, etniske biter, ting fra hverdagen, ståltrådspinn, mel og sot. Hun beskriver installasjonen som en vev; en organisk industriell kulturkropp, -et portrett av et verdensbilde. Se for øvrig reproduksjonen i invitasjonsfolderen ”et wenus 00 felt”.
Det er andre gangen hun viser en separatutstilling i Kunstnerforbundet. Hun har hatt flere separatutstillinger og deltatt på kollektivutstillinger. Hun er innkjøpt av bl.a. Norsk kulturråd og Riksgalleriet, og har hatt utsmykkingsoppdrag ved det nye regjeringsbygget (R5).