Design: Parabol Studio

Søk utstillingsplass for 2026

Fristen for å søke om utstillinger var 1. september 2024 og Kunstnerforbundets søknadsportal er nå stengt. Hvis du har sendt inn søknad om utstillingsplass, kan du forvente svar innen årsskiftet.

Vi tar imot søknader fra kunstnere, kunsthåndverkere, duodjiutøvere og frilanskuratorer i det visuelle kunstfeltet, bosatt i eller med tilknytning til Norge og Sápmi. Vi tar imot søknader fra både enkeltkunstnere og kunstnergrupper.

Kunstnerforbundet ønsker et mangfold i programmet og oppfordrer alle profesjonelle kunstnere til å søke, uavhengig av utdanning, organisasjonstilknytning, kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og legning.

Søknaden består av prosjektbeskrivelse, ønsket utstillingsrom, CV, samt visuell dokumentasjon av tidligere arbeid og/eller skisser av utstillingsprosjektet i form av bilder, video eller lyd.  Les utlysningsteksten i søknadsportalen nøye før du begynner å fylle ut søknadsskjemaet. Merk deg begrensinger i lengde på tekst og antall vedlegg i søknadsportalen.

Søknaden leveres via Kunstnerforbundets digitale søknadsportal innen utløpet av søknadsfristen. Søknader som ikke er kommet inn innen søknadsfristens utløp, eller som er mangelfulle, vil bli avvist. Kunstnerforbundet kan dessverre ikke ta imot søknader eller vedlegg via brev, e-post, som PDF eller i fysisk format.

Hvem vurderer søknaden:

Juryen består av Kunstnerforbundets styre som sammen med daglig leder gjør de faglige vurderingene av søknadene. Det blir valgt ut 20 utstillingsprosjekter som skal vises i Kunstnerforbundet i 2026.

Søknadsportal åpner 1. august 2024.

Søknadsfrist: Søndag 1. september 2024 kl. 24.00.

Svar kan forventes rundt årsskiftet.

Lykke til!

→ Les mer om Kunstnerforbundet og utstillingsprogrammet.

Har du noen spørsmål?

Ta gjerne kontakt med oss i god tid før fristen.

Publisert 28. juni 2024
Sist oppdatert 4. september 2024