get_title(@exhibition)
Au bord de la Seine, Paris 1964 (1964) — Bjørn Falch Andersen
Place du Tertre, Paris 1964 (1964) — Bjørn Falch Andersen
Glasmagasinet, Oslo 1966 (1966) — Bjørn Falch Andersen
Paris 1964 (1964) — Bjørn Falch Andersen

Falch Andersens kunstneriske prosjekt bærer tittelen ”Reisen – Return to Beauty”, og omfatter et utvalg sort/hvitt-fotografier fra mange land i perioden 1965-2000. Tematikken er formulert som en livs reise fra begynnelse til slutt. Tittelen Return to Beauty henspeiler også på en nyvekket interesse i kunsten verden over for det konkrete realistiske og det skjønne og vakre, i motsetning til den lenge dominerende konseptuelle trend.

Falch Andersen bestreber seg på å opprettholde det klassiske håndverkets tradisjoner, og hans fotografiske verk er utelukkende sølvbromidkopier. Bildene er ikke digitalt bearbeidet. Han interesserer seg spesielt for friere former innen fotografiske teknikker slik den lille monografien Beslan (2004) er et eksempel på, fotoakvareller på sølvbromidpapir, samt bearbeidede litografiske bilder. Falch Andersen har produsert boken Lith Surrealisme (2005/06) og planlegger i nærmeste fremtid bøkene Mørkerommet, versjon 2, og samlingen Nå og Da.

Motta nyhetsbrev

Nyhetsbrevet sendes ut i forkant av utstillinger, samt ved kunstnersamtaler og andre viktige hendelser.

Personvern