Sissel Pape
Utsyn (2004) — Sissel Pape

Det er andre gangen Sissel Pape stiller ut i Kunstnerforbundet separat. På denne utstillingen viser hun bilder som er malt med akvarell, gouache og blandet teknikk på papir.

Sissel Pape har gjennom flere år arbeidet med bilder basert på inntrykk fra hav og kyst. Arbeidene er frie komposisjoner hvor penselstrøk, lys, og farge gir bildene en koloristisk kvalitet. Lys og farge abstraheres mer til bilder på indre, mentale uttrykk snarere enn figurative avbildninger. Se forøvrig reproduksjon av et bilde som vises på utstillingen, ”Blå” 2003. 56x76 cm.

Sissel Pape har hatt en rekke separatutstillinger helt siden hennes første i Galleri K i Oslo,1978. Hun har deltatt på kollektivutstillinger både i Norge og Sverige, bl.a på utstillingen ”Nordisk Akvarell” i 1998 og 1999. Hun er bl.a. representert ved Nordiska Akvarellmuseet.