Oslo Art Weekend
12.10.24, kl. 12:00

Oslo Art Weekend på Kunstnerforbundet

Kunstnerforbundet deltar i årets Oslo Art Weekend som foregår fra torsdag 10. oktober til søndag 13. oktober 2024. Kom og opplev utstillingene til Ann Iren Buan, Elisa Helland-Hansen og Viktor Pedersen, i tillegg en kunstvandring, en podcastlansering og en kunstnersamtale.

Oslo Art Weekend er en helg dedikert til Oslos samtidskunstscene og arrangeres hvert år. Med et program med kveldsåpne gallerier, kunstnersamtaler, performance, utstillingsåpninger og guidede turer er Oslo Art Weekend en ypperlig anledning til å utforske kunstscenen i Oslo helt gratis!

Denne helgen er siste mulighet å oppleve utstillingene til Ann Iren Buan, Elisa Helland-Hansen og Viktor Pedersen! Oslo Art Weekend arrangerer guidet kunstvandring hos Kunstnerforbundet og andre visningssteder. Du kan også få med deg lansering av en ny podcast med Rafiki Art Iniatives i samarbeid med Atelier Kunstnerforbundet. Vi avslutter Oslo Art Weekend med finissage og kunstnersamtale med Ann Iren Buan og Eivind Hofstad Evjemo.

Torsdag 10. oktober

Kl. 11.00–17.00: Åpent i galleriet

Fredag 11. oktober

Kl. 11.00–17.00: Åpent i galleriet

Lørdag 12. oktober

Kl. 12.00–16.00: Åpent i galleriet

Kl. 12.00–13.30: Guidet kunstvandring arrangert av Oslo Art Weekend. Turen går innom Kunstnerforbundet, RAM Galleri, Coast Contemporary og Damien Ajavons utsmykning i Rosenkrantz gate i Oslo sentrum, og varer ca. 1,5 time til sammen. Oppmøte kl. 12 utenfor RAM Galleri i Kongens gate 15. Påmelding!

Kl. 18.00–22.00: Atelier Kunstnerforbundet × Rafiki Art Initiatives (RAI) – Podcast Launch: RAI Sessions. Krever påmelding.

Søndag 13. oktober

Kl. 12.00–16.00: Åpent i galleriet. Siste mulighet å oppleve utstillingene til Ann Iren Buan, Elisa Helland-Hansen og Viktor Pedersen!

15.00: Guidet kunstvandring for ungdom (Fullbooket!)
RUTE UNG: Coast Contemporary – Mesén i Rosenkrantz’ gate/ Damien Ajavon – Kunstnerforbundet. Oppmøte kl. 15 ved Rådhusgata 19.

Kl. 16.00–17.00: Finissage og kunstnersamtale med Ann Iren Buan og Eivind Hofstad Evjemo. Les mer her.

ENGLISH
Oslo Art Weekend is an annual spotlighting event dedicated to Oslo’s contemporary art scene, taking place in September every year. With a programme of exhibition and events including extended visiting hours, artist talks, performances, and openings, Oslo Art Weekend offers a unique opportunity to explore Oslo’s art scene – all for free!

The weekend 10-13 October 2024 is the last opportunity to experience the exhibitions of Ann Iren Buan, Elisa Helland-Hansen and Viktor Pedersen in Kunstnerforbundet. Oslo Art Weekend organizes guided tours at Kunstnerforbundet and other galleries. You can also join the launch of a new podcast with Rafiki Art Initiatives in collaboration with Atelier Kunstnerforbundet. We end the Oslo Art Weekend with a finissage and artist talk with Ann Iren Buan and Eivind Hofstad Evjemo.

Publikum i Elisa Helland-Hansens utstilling Nyte og nytte

Ann Iren Buan, Kom du bare nærmere

Viktor Pedersens film Navlebeskue (2024)

Fra Viktor Pedersens utstilling Navlebeskue.